تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 مرداد 1384-0:0

بابلي ها از"ناهيد"تجليل کردند

مراسم نكوداشت استاد حسن ناهيد، نوازنده صاحب نام ني، پنج شنبه گذشته در شهر بابل برگزار شد.


در اين مراسم كه با حضور جمعي از هنرمندان و مسئولان ارشاد استان مازندران برگزار شد، استاد نصرالله ناصح پور، رديف دان نامي و رئيس هيأت مديره خانه موسيقي به پيشينه ني و وجود بزرگاني چون نايب اسدالله و نيز استاد حسن كسايي در تحول اين ساز اشاره كرد و جايگاه حسن ناهيد را در عرصه ني نوازي، مهم و تأثيرگذار ارزيابي كرد.
سپس استاد حسن ناهيد نيز در سخناني به قابليت هاي جهاني ساز ني پرداخت و در ادامه و پس از سخنان رجايي، مديركل ارشاد استان مازندران و محسني رئيس اداره ارشاد بابل، لوح خانه موسيقي و تنديس نكوداشت استاد ناهيد به وي اعطاء شد.
در اين مراسم كه به همت گروه موسيقي نوا و با همكاري ارشاد مازندران صورت گرفت چهره هايي چون هادي منتظري، فاضل جمشيدي، حسن فداييان و... حضور داشتند.

درهمين زمينه mehrnews نوشت: در این مراسم بزرگداشت که پنج شنبه شب در شهر بابل استان مازندران با حضور جمعی از علاقه مندان و استادان موسیقی ایران برگزار شد، استاد حسن ناهید ضمن تشکر از برگزاری این بزرگداشت، به تکنوازی نی در دستگاه شور پرداخت.
در این مراسم که افرادی چون نصرالله ناصح پور، رئیس هیات مدیره خانه موسیقی، هادی منتظری عضو هیات مدیره کانون مدرسین خانه موسیقی و فاضل جمشیدی معاون اجرایی این خانه حضور داشتند، به پاس یک عمر فعالیت هنری ، لوح تقدیری از سوی خانه موسیقی به این استاد اهدا شد.
هم چنین گروه موسیقی نوا به سرپرستی مجید آقاجانی  به اجرای برنامه بداهه نوازی ایرانی پرداخت.  در ادامه تندیس استاد حسن ناهید که توسط یک هنرمند مجسمه ساز مازندرانی ساخته شده بود، به ایشان اهدا شد.
در کنار این برنامه ها، نصرالله ناصح پور نیز به ایراد سخنانی درمورد شخصیت ناهید و خدمات وی به جامعه موسیقی ایران پرداخت.



    ©2013 APG.ir